Motocykly

HP4 RACE (Sport)

Light white / Racing blue met. / Racing red

Dokonalost v každém detailu.

Fascinující technická řešení, přinášející maximální výkony na závodním okruhu, byla vždy doménou několika málo továrních závodních motocyklů, upravených k dokonalosti do posledního detailu.

Motocykl HP4 RACE je první motocykl na světě, který má plně karbonový rám a také karbonová kola. Dosahuje výkonu 158 kW (215 k) a váží pouze 146 kg (bez náplní). Ručně vyráběný sen pro pouhých 750 nadšenců.

Závodní motocykl – 750x.

HP4 RACE je mistrovským dílem. Každý jednotlivý motocykl z limitované edice 750 kusů byl vyroben ručně a je opatřen štítkem s pořadovým číslem.

Koncentrovaná vášeň vyrobená pro ty, kdo se o ní chtějí podělit. Pro ty, kteří nemají žádné hranice a vždy chtějí jít ještě dál. Pro ty, kterým HP4 RACE nejenom splnil požadavky, ale pro ty, kteří museli své požadavky změnit. Na světě je pouze málo takových. Ještě přesněji: sedm set padesát.

Nový standard lehké konstrukce.

Karbonový nosný rám, samonosný zadní polorám a kola z karbonu. S modelem HP4 RACE se BMW Motorrad stává prvním motocyklovým výrobcem na světě, který na trh uvádí motocykl s rámem vyrobeným čistě z karbonu. Kdokoliv si tak může pořídit technologie budoucnosti. Ze stejného moderního materiálu jsou vyrobena i obě kola, což umožnilo dosáhnout snížení jejich hmotnosti o přibližně 30 procent ve srovnání s kovanými koly z lehkých slitin při zachování mimořádně tuhé konstrukce.

Preciznost až do nejmenšího detailu.

Karbonové doplňky, kryt tlumiče sání a kryt sedla u nového modelu HP4 RACE jsou provedeny v nových barvách BMW HP Motorsport – bílá/závodní modrá metalíza/závodní červená. Ručně broušená hliníková nádrž s čirým lakem podtrhuje vzhled vysoce kvalitního závodního motocyklu.

Vyrobeno ručně. Stvořeno pro maximální výkon.

Závodní motor na úrovni Světového poháru superbiků o výkonu 158 kW (215 k) v 13 900 ot./min a maximálním točivým momentem 120 Nm v 10 000 ot./min. Maximální otáčky byly posunuty na 14 500 ot./min.

Nejlepší čas na okruhu je otázkou nastavení.

Hmotnostně optimalizovaný elektrický systém, 2D přístrojový panel, Dynamická kontrola trakce DTC, motorová brzda EBR, systém Wheelie Control a další elektronické systémy. Motocykl BMW HP4 RACE je vybaven širokou paletou elektronických řídicích a asistenčních systémů, stejně jako hmotnostně optimalizovaným palubním elektrickým systémem, který byl vyladěn tak, aby splňoval závodní požadavky. Bohatá škála informací je k dispozici na 2D přístrojovém panelu s přenosnou datovou pamětí (2D logger).

Široké možnosti nastavení pro různé typy okruhu a silniční podmínky nabízí slyšitelný systém Dynamické kontroly trakce DTC, ovládaný omezením přívodu paliva, motorová brzda EBR a systém asistence pro jízdu po zadním kole Wheelie Control. Všechny tyto systémy mohou být dle požadavků řidiče specificky naprogramovány pro každý převodový stupeň, což umožňuje optimální využití potenciálu dynamiky, který nový model HP4 RACE nabízí. Mezi další elektronické funkce patří omezovač rychlosti Pit Lane Limiter, který pomáhá dodržet omezení v boxové uličce, nebo Launch Control pro perfektní závodní starty.

Individuální. Od výšky sedla až po pořadové číslo modelu.

K dosažení nejlepších možných výkonů přispívá i šestistupňová převodovka s optimalizovanými poměry jednotlivých převodových stupňů a volitelným stálým převodem (součástí jsou různá ozubená kola a napínáky řetězů). Musíme také zmínit vodou/olejem chlazený čtyřdobý čtyřválec – závodní motor na úrovni Mistrovství světa superbiků o výkonu 158 kW (215 k), který byl vyroben týmem našich specialistů, zevrubně otestován a dodáván s certifikátem. Každý jednotlivý motor dosahuje předepsaného výkonu.

Mysleli jsme i na ty největší výzvy.

Nový model HP4 RACE splňuje ty nejvyšší nároky závodních technologií i pokud jde o odpružení a brzdy. Přední vidlice upside-down FGR 300 i pružicí a tlumicí jednotka TTX 36 G pocházejí z produkce švédského výrobce Öhlins, identické díly používají také motocykly pro Mistrovství světa superbiků, stejně jako stroje pro MotoGP. Kyvná vidlice z lehkých slitin, vyrobená z frézovaných i plechových částí, je další součástí, která pochází přímo z Mistrovství světa superbiků.

I brzdový systém modelu HP4 RACE, jehož základem jsou dva jednodílné brzdové třmeny Brembo GP4 PR, využívá dílů jinak používaných jen ve strojích Grand Prix. Titanové pístky se speciální povrchovou úpravou a jednodílné hliníkové třmeny s chemicky niklovaným povrchem představují v tuto chvíli tu nejlepší dostupnou kombinaci materiálů. Ve spojení s ocelovými závodními brzdovými kotouči T-type o tloušťce 6,75 mm a průměru 320 mm nabízí tento systém ohromující účinnost.

Toto vše jsou detaily, které umožňují dosáhnout hmotnost motocyklu (bez náplní) pouhých 146 kg (171 kg/ DIN). Na motocyklu jsou použité lehké titanové šrouby (vel. 6, 8 a 10).